Kuantum Bilgisayarlar İçin Kuantum İnternet Sağlamanın Yolu Bulundu ! | GameQesh

Thursday 27 June 2019

Kuantum Bilgisayarlar İçin Kuantum İnternet Sağlamanın Yolu Bulundu !

  No comments

Kuantum bilgisayarlar konusunda önemli engellerden biri olan ‘kuantum internet’ için ciddi bir alternatif yol bulundu.

Kuantum bilgisayarlar, şu anda sahip oldukları yapıları gereği son derece soğuk biçimde çalışıyor. Bu sebeple de iki kuantum bilgisayarı birbirine bağlamak hayli güç. Bu harekâtı internet iletişimi için sağlamak daha da güç. 
Analistler, tarihte ilk kez fiziksel bir objeyi kullanarak ışınım dolaşıklığı üretmeyi muvaffak oldu. Bu da kuantum bilgisayarlar arasında irtibatı sağlayabilecek ehemmiyetli bir adım olarak gözüküyor.


Nature dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, Avusturya Bilim ve Teknoloji Enstitüsü’nden araştırmacılar, 30 micrometre uzunluğunda silikon kullanarak radyasyon dolaşıklığı elde etmeyi başardı. Bu radyasyon, gelecekte kuantum bilgisayarların dış veri merkezlerine bağlanabilmesi, dış dünyadan haberdar olabilmesi için önemli bir adım olacak.

No comments :

Post a Comment